Friday, February 16, 2007

Richy bang van Sharonfans


AMSTERDAM - „Ik hoop natuurlijk dat mensen op mij stemmen omdat ik goed kan zingen. Maar ik snap ook wel dat mijn uitstraling in combinatie met mijn persoonlijkheid een grote rol speelt. Er wordt op mij gestemd omdat ik Richy ben”, zegt de 24-jarige halvefinalist van X Factor. „Tijdens de uitzendingen ben ik me er heel erg van bewust dat ik mijzelf moet blijven. Soms wil ik wel eens met een grapje inhaken op iets wat Wendy van Dijk heeft gezegd. Maar dat doe ik dan toch maar niet, omdat ik bang ben dat mensen denken: ’Richy probeert zo nodig grappig te zijn.’”


Heeft het publiek in de afgelopen weken een goed beeld van Richy gekregen?

„Ik denk qua persoonlijkheid wel, maar qua zang niet. Ik heb een aantal fouten gemaakt, maar gelukkig heeft het publiek me vergeven. Hopelijk kan ik zaterdag in de halve finale laten zien dat ik als zanger veel meer in mijn mars heb. Ik heb alleen de pech dat er momenteel een anti-Richy -campagne gaande is, daar kan geen x factor tegenop...”


Hij zucht diep. „Op de website van Sharon, opgericht door haar fans, is een oproep geplaatst met de mededeling dat mensen níet op mij moeten stemmen. En fans van X6 sturen een kettingbrief rond met precies dezelfde boodschap. Ook staat er in die brief te lezen dat mijn moeder afgelopen uitzending maar liefst tweeduizend sms’jes heeft gestuurd.”
Verontwaardigd: „Dat is niet eens mogelijk! Ik vind het zo kinderachtig. Kijk, ik roep ook tegen iedereen die ik maar tegenkom; ’Stem op mij’! Maar doe dat natuurlijk niet ten koste van mijn collega’s. Het moet een eerlijke wedstrijd blijven.”


1 comment:

Anonymous said...

vindt het een nogal kinderachtige actie eerlyk gezegd.. kan dr ook absoluut niet tegen gewoon! als nu de finale echt zo worden gaat.. naja.. dan ist niet eerlyk meer!