Wednesday, February 7, 2007

Daten met Richy

Het gonst aan alle kanten: Richy zoekt een vriendin! In elk geval, dat beweren zijn drie oude vrienden. Zij hebben de website www.richy.nu opgericht om dames op te roepen te reageren als ze een avondje willen stappen met de populaire X FACTOR-kandidaat.

Actie loopt tot de finale
Twee van Richy's oude vrienden, Yigael en Chung-Kit, zaten zelfs bij het televisieprogramma Life and Cooking om hun actie te promoten. Richy kent ze al zo’n tien jaar en kan er wel om lachen. “Vrouwen kunnen zich tot de finale van X FACTOR inschrijven. Ik heb begrepen dat m’n vrienden drie meiden uitzoeken. En dan gaan we met z’n zessen of zevenen stappen.”

Wanhopig?
Richy wil één ding graag benadrukken: “Ik ben niet ‘desperate’! Zij kwamen op het idee omdat ik een tijdje liefdesverdriet heb gehad, maar dat is nu over.” Met de selectie heeft de zanger weinig te maken: “Ik zie het niet als iets heel serieus en wil niet graag mensen afwijzen. Want wat kom je eigenlijk over ze te weten? Ze sturen een foto en vullen een klein stukje in. Misschien zit er wel een heel leuke vrouw achter een foto, maar weet ze zichzelf niet goed te presenteren. Het is sowieso tegen mijn principes om aan de hand van een foto iemand af te wijzen.”

Ben jij de vrouw voor hem?
Maar nu willen we natuurlijk weten: wat is dé perfecte vrouw voor Richy? “We gaan waarschijnlijk ergens een hapje eten en dan uit, dus ze moet gezellig zijn. Ik hou er van als vrouwen spontaan zijn en een beetje open-minded. Het is wel een speciale 'business' waar ik nu in bezig ben. Alles draait om muziek en dat is soms voor anderen lastig te begrijpen. Ze moet er wel van houden, van de entertainment-industrie. Verder is gevoel voor humor erg belangrijk, dat heb ik ook. Droge humor dan, ik hou niet van moppen tappen, dat vind ik zo geforceerd.”


Uiterlijk
Qua uiterlijk is het hem om het even: “Al mijn ex-vriendinnen zagen er anders uit. De meesten hadden bruin haar, maar eentje was ook blond, de ander was donker. Het maakt me niets uit, ik val op innerlijk.” Richy kwam zelf ook even aan het woord in Life and Cooking, waar zijn vrienden zaten. Drie vrouwen die hadden gereageerd op de oproep, presenteerden zichzelf.


Wat vond Richy van hen?
“Ik zag ze nauwelijks. Ik zat in Studio 22 en kon ze op een klein tv-tje zien. Maar die stond wat verder weg, dus het enige wat ik opmerkte, is dat de één wat langer was dan de andere.” Is hij trouwens niet bang dat vrouwen zich aanmelden, alleen om het feit dat hij bekend is? “Nee hoor, ik vind het zelf allemaal ook wel interessant wat er gebeurt. Als zij dat ook vinden, snap ik dat wel. Zolang het maar gezellige mensen zijn.”


Wat vonden de dames van Richy?

Whitney (19, rechts op de foto): “Wat er leuk is aan Richy? Alles! Hij heeft een erg mooie soulstem. En hij is qua uiterlijk natuurlijk een schatje, zijn ogen zijn zo enorm lief. Verder denk ik dat je enorm met hem kan lachen. Ik ben, net als Richy, een beetje verlegen. In eerste instantie durfde ik me ook niet aan te melden op de website van Richy. Maar mijn vrienden hebben me ervan overtuigd dat ik het toch maar moest doen. Ik word dus geholpen door mijn vrienden, ook weer net als Richy: want zijn vrienden hebben voor hem een site gemaakt.”

Bianca (18, midden op de foto): “Het leukste aan Richy is zijn verlegenheid. Dat zie je niet vaak meer tegenwoordig. En dat maakt hem weer leuk en bijzonder. Daarnaast heeft hij natuurlijk een dijk van een stem. Ik zou wel eens met hem en zijn vrienden willen stappen. Richy schijnt zich vaak het vijfde wiel aan de wagen te voelde bij het uitgaan. Nou, daar wil ik hem wel van af helpen.”


Esther (23, links op de foto): “Ik val voor zijn mooie, donkere ogen met die verlegen blik. Ik ken hem niet en ik weet niet waar hij op valt, maar het lijkt me erg leuk om hem te leren kennen.”

1 comment:

Anonymous said...

Dan moet je als vrouw wel erg wanhopig wezen!!!
Wat een engerd met z'n zielige gedoe over z'n ex, vind je het gek dat die de benen heeft genomen (hoewel, er moet natuurlijk al een aardig steekje los zitten als je er eerst iets mee wil hebben!)