Tuesday, January 30, 2007

Henkjan Smits gaat toch voor winst in X Factor

(Novum) - De beste talenten in het televisieprogramma X Factor zitten in het team van jurylid Henkjan Smits. Dat vindt de 45-jarige Smits zelf. Aan het begin van de talentenjacht zei hij nog dat het hem niet uitmaakt welk jurylid zou winnen, als er maar een goede artiest zou opstaan. Nu is hij van gedachten veranderd.



"Ik ben ervan overtuigd dat de beste artiesten in mijn categorie zitten", schrijft hij op zijn weblog. "En het wordt steeds belangrijker en zelfs spannender voor me."
Het oud-jurylid van Idols wil dolgraag dat zijn groep kandidaten intact blijft. Hij merkt dat hij een hechte band heeft opgebouwd met zijn jonge talenten en dat hij ze niet graag loslaat. "Ik ga door het vuur voor mijn drie kandidaten", vertelt Smits. "Drie artiesten tegelijk coachen is veel, maar ik wil deze groep graag compleet houden."



Smits stelt vast dat zijn deelnemers Christian, Sharon en Richy zienderogen beter worden. "Christian groeit wekelijks en wordt langzaam maar zeker een volwassen artiest", constateert hij. "Sharon wordt elke keer zekerder en ontwikkelt een uitstraling waar je u tegen zegt en Richy krijgt steeds meer zelfkennis, waardoor hij bewust wordt van wat hem wel en niet ligt."

No comments: